Header Ads

Polis Cari Tak Dapat. 3 Lelaki R0hingya Buat FB Live Mengutuk Rakyat Malaysia Cabar Bersemuka.

Minggu lepas viral pasal video Presiden R0hingya Malaysia buat permohonan maaf serta mend4kwa mereka difitn4h dan dia menerima ugut4n bunvh.
Kali ni, dua lelaki mengaku sebagai etnik R0hingya buat FB live sengaja untuk menghin4, menc4bar dan mengeluarkan kata-kata luc4h terhadap rakyat Malaysia

Video itu berdurasi 44 minit di mana mereka juga dikatakan mempersoal hak orang Malaysia duduk di negara ini dan mencab4r sesiapa yang mengkritik mereka di media sosial.
Lebih dahsyat, dengan beraninya mereka mendedahkan alamat tempat tinggal kepada penonton dengan mencab4r sesiapa saja yang tak berpu4s hati boleh datang bersemuka dan ‘settle’ dengan mereka.
Video itu kemudian terus viral dan mendapat pelbagai respon dari rakyat Malaysia yang mar4h dengan tindak4n kedua-dua individu tersebut. Pihak polis dilaporkan terlibat dalam isu dan kini sedang menjalankan siasatan serta membvru mereka.
Bagaimanapun, menurut Facebook page We are Malaysiansketika tiba di alamat yang didedahkan polis mendapati ianya adalah palsu. Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Mohd Zaid Hassan berkata, setakat ini pihaknya tidak menerima lap0ran berhubung kejadian tersebut namun kini sedang mengesan kedua-dua individu tersebut.
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!
Jangan Lupa Juga Untuk Follow Kami
Sumber: Facebook

No comments

Powered by Blogger.
facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close